
Alice in
Programmaticland
18 czerwca 2018, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa

Alice in
Programmaticland
18 czerwca 2018, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa
Rozszerzysz
Poznasz
Dowiesz się
Przekonasz się,

IAB HowTo to cykl konferencji zainicjowanych przez przedstawicieli Grup Roboczych działających przy IAB Polska.
To jedyne takie wydarzenia tworzone, organizowane i prowadzone przez najlepszych branżowych ekspertów, którzy na co dzień – również w ramach działalności w IAB Polska – zajmują się kształtowaniem polskiego rynku digital.
Konferencja IAB HowTo: Alice in Programmaticland jest przeznaczona przede wszystkim dla managerów i specjalistów prowadzących projekty z zakresu digital marketingu i e-commerce oraz dla wszystkich, których inspiruje ten temat oraz chcieliby pogłębić swoją wiedzę i zobaczyć świat po drugiej stronie lustra.
Pozostało
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)

AS KIER

09:00-09:30
Jak zmieniło się strategiczne planowanie komunikacji marek w dobie programmatic.
Anna Wawrzeniuk,
MediaCom
Implementacja technologii programmatic w codziennym zakupie i planowaniu kampanii powoduje, że inaczej należy spojrzeć na strategię marek i analizę grup docelowych. Nieodzownym elementem pracy nad strategią komunikacji staje się Data Review , zrozumienie zachowań grup docelowych i ich segmentacja. Opowiemy jak musiała zmienić się praca marketera i agencji, żeby w pełni wykorzystywać możliwości dostępnej technologii. Pokażemy na przykładzie, jak najskuteczniej podejść do tworzenia Data Driven Campaign.
09:30-09:50
Jak Programmatic Buying wpływa na korzystanie z Customer Journey?
Michał Gąś,
Cube Group
Z prezentacji dowiesz się m.in. do czego potrzebne jest Customer Journey, jak strukturą kampanii programmatic odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, co jest najważniejsze w optymalizacji kampanii w tym narzędziu, a także jak uzyskać większy obraz działań mediowych w internecie i jak to wykorzystać.
09:50-10:10
Programmatic wideo,
czyli telewizja 2.0
Dawid Dutkiewicz,
Bluerank
Z prelekcji dowiesz się m.in.:
• kto ogląda wideo w Internecie
• czym jest programatyczny zakup wideo
• na czym polega przewaga tej formy nad bezpośrednim zakupem wideo online
• jakie są sprawdzone sposoby na skuteczne dotarcie do klientów za pomocą wideo
• jakie są możliwości personalizowanego wideo i sposoby na wykorzystanie różnych narzędzi do tworzenia efektywnego storytelling’u
• na co zwracać uwagę przy ocenie i optymalizacji kampanii
10:10-10:25
Brand Safety w programmatic video?
Łukasz Bańkowski,
Adform
10:25-10:40
Case Study: Online to offline – Programmatic jako sposób na wsparcie sprzedaży tradycyjnej.
Michał Kukuła, SalesTube
Jacek Józwiak, Revescore
Na podstawie case study klienta z branży FMCG zademonstrujemy: Jak w Programmatic wspierać efekt ROPO ? jak udowodnić klientowi, że programmatic faktycznie ściągnął klientów do sklepu offline? Które kanały dotarcia będą efektywne?
10:40-11:00
Przerwa kawowa

AS PIK

11:00-11:20
Header Bidding – modny slogan czy wartościowa technologia?
Paulina Zyśk-Lisica,
WP
Programmatic to nie tylko platformy zakupowe i sprzedażowe. Programmatic to również integracja z adserwerami Wydawców od których zależy jakość i skuteczność kampanii. Na co zwracać uwagę, aby pieniądze wydatne na świetne platformy i skuteczne bazy danych nie zostały przepalone bez większego efektu czyli o technologii Wydawców w służbie klientom.
11:20-11:40
Automatyzacja kreacji, czyli jak jeszcze lepiej wykorzystać potencjał zakupu programatycznego.
Agata Czech,
Wavemaker
Programmatic pomaga zoptymalizować pracę każdego z nas. Myślimy o danych, użytkownikach, miejscach dotarcia, private dealach, open marketach. Wśród wielu specjalistycznych słów wyznaczających trendy zakupu mediów cyfrowych w XXI wieku bardzo często zapominamy, że optymalizacji można poddać również część „jak” ze zdania „do kogo, gdzie i jak mówimy”. W czasie prezentacji opowiem jak wprowadzić automatyzację do obszaru kreacji, dlaczego warto przestać myśleć o tym wyłącznie przez pryzmat remarketingu dynamicznego, pokażę gotowe strategie działania – od najprostszych do trochę bardziej skomplikowanych oraz udowodnię, że kreacja dynamiczna może być nie tylko efektywna, ale również estetyczna.
11:40-12:00
Audience Buying – jeśli się czegoś bardzo chce, a nie wolno, to można?
Elżbieta Kondzioła,
Sprzedajemy.pl
W jaki sposób ograniczać ryzyko związane z brand safety w kampanii.Jakie zagrożenia wiążą się z emisją w modelu programmatic i jak im zapobiegać. Jak egzekwować dobre praktyki od kontrachentów. Jak praktyczne zastosowanie filtrów brand safety wpływa na efekty kampanii.
12:00-12:15
Wykorzystanie triggerów w celu zwiększenia efektywności komunikacji (na przykładzie kampanii farma).
Konrad Wiak,
MediaCom
Wykorzystanie triggerów w kampaniach programmatic to jeden z elementów, który bardzo zwiększa efektywność kampanii. Pokażemy jak dobrać odpowiednie triggery jak je zaplanować, jak wykorzystać możliwości technologiczne platformy DSP, aby jak najlepiej budować biznes klienta.
12:15-12:30
Case study: Król, Dama i Walet Pik czyli najbardziej efektywne taktyki w programmaticu na podstawie case studies.
Norbert Mazur,
IPG Mediabrands
Piotr Zapała, Orange Polska
12:30-13:30
Lunch

AS KARO

13:30-13:50
Programmatic Breakthrough – Wykorzystanie wielu źródeł danych w jednym ekosystemie.
Michał Kukuła, SalesTube
Jacek Józwiak, Revescore
Jakie dane mogą napędzać naszą kampanię w Programmatic? Jakie mamy możliwości wykorzystania danych od dostawcy technologii? Które narzędzia Google’a wykorzystamy w DoubleClick Bid Managerze?
13:50-14:10
Wysoka jakość danych kluczem do wyższej skuteczności kampanii programmatic – jak uzyskać 360-stopniowy profil klienta dzięki integracji danych na platformie DMP.
Maciek Sawa,
CloudTechnologies
Technologią umożliwiającą integrację różnego rodzaju danych (1st, 2nd oraz 3rd party) oraz wygodne zarządzanie cyfrowymi informacjami jest DMP (Data Management Platform). Wykorzystując mechanizmy Machine Learning pozwala zbierać informacje o użytkownikach, segmentować ich profile, co umożliwia kierowanie spersonalizowanych komunikatów reklamowych do wybranych grup. Dzięki integracji danych na platformie DMP możliwe jest stworzenie pełnego, 360-stopniowego profilu klienta.
Wykorzystując DMP marketerzy mają pod kontrolą wszystkie dane o użytkownikach. Dane przetwarzane na platformie są poddawane procesowi anonimizacji, dzięki czemu spełniają wymogi prawne związane z ochroną danych osobowych (przepisy RODO).
14:10-14:25
Case Study: Right point, czyli badanie ile trzeba zobaczyć reklamy, aby była skuteczna.
Aleksandra Bujnowska,
Havas Media Group
i Wiola Łada-Szewczenko
DBi
Przedstawimy prawdziwe case study z kampanii jednego z klientów. Wskażemy jak optymalizować działania pod viewability i jakie efekty to przynosi.
Kluczowym punktem prezentacji będą wyniki badania które przeprowadziliśmy na wszystkich naszych kampaniach pod kątem viewability i damy parę wskazówek/benchmarków jakich poziomów na poszczególnych formatach/rodzajach stron marketerzy powinni oczekiwać.
14:25-14:40
Case study: Machine Learning vs. Human. How to optimize your programmatic monetization?
Łukasz Sidor i Ola Polak,
Yieldbird
Czy optymalizacja musi spędzać sen z powiek każdemu yield managerowi? Jak wykorzystać machine learning w monetyzacji programmatic? Nasze case study ułatwi znalezienie odpowiedzi na te pytania, jak i będzie stanowić wstęp do dalszej dyskusji.
14:40-14:55
F* the line and grow sales in-store and online.
Marek Kemnitz,
Sociomatic
14:55-15:15
Przerwa kawowa

AS TREFL

15:15-15:35
Przyszłość jest dziś, czyli jak wymodelować customer journey Twojego użytkownika.
Nikodem Sarna,
Netsprint Group
Modelowanie look-alike wpływa na efektywne zwiększenie zasięgu kampanii, jeśli okaże się on zbyt niski. Odpowiednie wykorzystanie algorytmów i pogłębiona analiza danych, pozwala rozpoznać użytkowników podobnych do tych, którzy są wartościowi z punktu widzenia reklamodawców, a następnie powiększyć skalę działań, przy jednocześnie wysokiej precyzji. Podczas mojego wystąpienia pokażę Ci jak to zrobić.
15:35-15:55
Jak się odnaleźć w dżungli programmaticu?
Jean Christophe Le Guellec,
Smart
Open Auction, PMP, Deal+, Programmatic Guaranteed… Co to znaczy i jak łatwo znaleźć właściwy rodzaj zakupu/sprzedaży?
O możliwościach zwiększania efektywności kampanii z punktu widzenia kupujących i sprzedających powierzchnie reklamowe.
15:55-15:15
Transparency, Independence and Higher Yields: How AppNexus can help publishers to take Its Business to New Heights.
Philip Zeidler,
Appnexus
16:15-16:35
Digital OOH – The New Frontier for Programmatic.
Damian Rezner,
Marcin Ciechanowicz,
Screen Network
Programmatic w Digital OOH to początek rewolucji w reklamie zewnętrznej znanej z wizji z kina Si-Fi. Wykorzystanie danych czerpanych w czasie rzeczywistym pozwala na dotarcie z właściwym komunikatem we właściwym momencie. Świat, w którym ekrany zlokalizowane w przestrzeni miejskiej ekrany komunikują się bezpośrednio z mieszkańcami jest już na wyciągnięcie ręki. W trakcie prelekcji pokażemy najlepsze case-y i przykłady łączenia Offline i Online w jeden zwarty ekosystem.
16:35-16:55
Wejście RODO a prowadzenie działań digital w oparciu o dane – rewolucja czy ewolucja?
Aneta Gąsiorek,
Netsprint Group
2. Podstawy prawne przetwarzania danych, obowiązek informacyjny podmiotów i prawa osób, których dane dotyczą
3. Prowadzenie kampanii opartych o dane 1st i 3rd party – kto i gdzie w najbardziej typowych procesach ma jaki status i jakie obowiązki?
4. Aspekty techniczne (np. przekazywanie id usera między platformami DMP/DSP/SSP)
16:55
Zakończenie

Anna Wawrzeniuk, MediaCom

Michał Gąś, Cube Group
Head of Programmatic w Cube Group. Rozwój produktu programmatic opiera o stworzony unikalnie know-how oraz wykorzystanie big data. Posiada doświadczenie w pracy dla takich klientów jak McDonald’s, Castorama, Credit Agricole, Polpharma, Provident, czy Grupa Żywiec. Wcześniej przez 8 lat pracował w domu mediowym OMD jako Digital Manager.

Jacek Józwiak, Revescore
Platform Sales Manager w ReveScore- w pierwszym oficjalnym technologicznym i marketingowym partnerze Doubleclick w Europie Środkowo-Wschodniej. Z branżą internetową związany od 2009. Przed ReveScore pracował w DoubleClick, gdzie obsługiwał klientów DoubleClick w Polsce i na innych rynkach w regionie CEE. Wcześniej pracował m.in. w Stroer Digital Media, gdzie przez kilka lat był odpowiedzialny za adaptację i wdrażanie nowych produktów reklamowych. Od ponad dwóch lat prowadzi również szkolenia i warsztaty z DoubleClick Bid Managera.

Paulina Zysk-Lisica, WP
Z wykształcenia chemik i politolog. Z zamiłowania pragmatyczny marketer, który sukcesu upatruje w technologii i dobrej analityce. Od 10 lat w Wirtualnej Polsce, gdzie obecnie odpowiada za obszar technologii Programmatic/RTB. Wykładowca Collegium Civitas oraz panelistka wielu konferencji branżowych. Prywatnie fanka szybkich rowerów i biegów długodystansowych.

Agata Czech, Wavemaker
Od 6 lat w branży mediowej. Początkowo skoncentrowana na obsłudze klientów w obszarze Paid Social. Od 4 zajmuje się szeroko rozumianym e-commerce – od strategii mediowej poprzez dynamiczne kreacje, wdrażanie rozwiązań optymalizacji call center oraz UX i marketing automation. Pracowała dla takich klientów jak Samsung, T-Mobile, Nest Bank czy Wittchen.

Konrad Wiak, MediaCom


Michał Kukuła, SalesTube

Ola Polak, Yieldbird
Head of Innovation w Yieldbird. Sprawuje nadzór nad działami R&D oraz marketingu, a także wspiera strategiczny rozwój spółki. Wcześniej, jako Strategic Partners Manager w Google, wspierała biznesy wydawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 10 lat rozwiązuje problemy wydawców internetowych, od 4 lat w branży programmatic.

Łukasz Sidor, Yieldbird
Head of Data Science w Yieldbird. Zajmuje się wprowadzam organizacji na wyższy poziom dojrzałości analitycznej.
Opracowuje i wdraża rozwiązania advanced analytics ukierunkowane na uwolnienie potencjału biznesowego leżącego w mixie: real-time’owego przetwarzania danych, zasobów IT, algorytmów machine learning i automatyzacji procesów analitycznych. Przez ostatnie 5 lat tworzył systemy predictive analytics dla firm z branż: Technology, Media, Mobile, Telecom, Oil&Gas i Banking.

Nikodem Sarna, Netsprint Group
Jako Head of Business Development CEE&Partnerships Network w Netsprint Group odpowiada za wzmocnienie relacji z kluczowymi Wydawcami Netsprint Group oraz opracowanie i rozwój strategii wybranych produktów z portfolio Grupy. Posiada pięcioletnie doświadczenie w środowisku reklamy online. Przed dołączeniem do Netsprint Group jako Business Development Manager CEE związany był z polskim oddziałem Smart AdServer. Wcześniej współpracował z warszawskim biurem Starcom MediaVest Group (obecnie Publicis Media) i londyńskim biurem Rubicon Project. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej. Aktywnie uczestniczy w życiu branży – jest autorem artykułów i prelegentem na konferencjach.

Damian Rezner, Screen Network
Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Ponad 10-letnie doświadczenie w branży Digital OOH. Odpowiedzialny za wdrożenie kilkudziesięciu projektów Digital Signage w tym wielu projektów z wykorzystaniem możliwości interaktywnych. Od początku istnienia Screen Network, aktywnie tworzący ofertę reklamową. Absolwent studiów MBA Uniwersytetu Gdańskiego.

Marcin Ciechanowicz, Screen Network
W branży od 6 lat. Od początku związany z Programmatic. Doświadczenie zdobywał przy budowie adserwera i tworzeniu SSP. Obecnie zaangażowany w niemal każdy aspekt programmatycznego środowiska, wliczając Out Of Home. Zaciekawiony tym, co przyniesie kolejny bid response.

Piotr Zapała, Orange Polska

Elżbieta Kondzioła, Sprzedajemy.pl

Aneta Gąsiorek, Netsprint

Philip Zeidler, Appnexus Germany GmbH
As an Account Executive at AppNexus, Philip takes care of all New-Business conversations in the Central Europe region, focusing on DACH & Eastern Europe. He joined AppNexus 2 years ago and is the right point of contact for Publishers, Data partners & Advertisers. Phil started his AdTech career in San Francisco and focused the first 3 years on the mobile advertising space at Smaato. He’s an expert in topics like ad serving, programmatic buying & selling, monetization, header bidding and AdTech migration projects.

Marek Kemnitz, Sociomantic

Norbert Mazur, IPG Mediabrands

Aleksandra Bujnowska

Wiola Łada-Szewczenko

Dawid Dutkiewicz, Bluerank


Maciek Sawa, CloudTechnologies

Jean-Christophe Le Guellec, Smart
Z digitalem związany od ponad 4 lat, zafascynowany technologią i nowościami.

Łukasz Bańkowski, Adform
IAB HowTo: Alice in Programmaticland
- dla firm niezrzeszonych
IAB HowTo: Alice in Programmaticland
- dla firm członkowskich IAB Polska
Zakupy grupowe: